SBC A4 – EMK A1 0 – 9

Geplaatst op: zondag 30 augustus 2015 om 11:00.

Met veel enthousiasme was uitgekeken naar de eerste wedstrijd van het nieuwe A1. Met de komst van een aantal nieuwe spelers heeft trainer Ronnie Jansen de beschikking over een mooi stel. Ondanks dat sommige spelers net terug van vakantie waren en nog helemaal niet hadden getraind en een kilootje te zwaar wellicht 😉 was vanaf het begin het klassenverschil tussen SBC en EMK simpelweg te groot om er een echte wedstrijd van te maken. EMK domineerde vanaf het eerste fluitsignaal en na het eerste doelpunt was de (ongelijke) strijd feitelijk al beslist. De drukkende warmte en het gebrek aan wedstrijdritme zorgden ervoor dat de wedstrijd niet meer was dan een extra voorbereiding op het nieuwe seizoen. Toch waren het team en de harde kern tevreden met een prima eerste optreden: dit smaakt duidelijk naar meer.

Het is duidelijk dat de automatismen nog ontbreken, maar het accent op een goede veldbezetting, het continue aanbieden, simpel voetballen en voetballend ruimte creëren waren al zichtbaar aanwezig. De kop is eraf en met een aantal trainingen meer is de potentie voor een mooi seizoen aanwezig.