SBC – EMK 1 – 1

Geplaatst op: zondag 8 november 2015 om 18:15.

Het waren matige weersomstandigheden voor de uitwedstrijd van EMK tegen het vaandelteam van de Son en Breugel Combinatie. Een dwarrelende wind, regen en minder goed licht dan overdag maakten dat de spelers op het kunstgras geen goede controle hadden over de bal. Er ging heel wat mis aan beide kanten. Zo viel in de eerste helft weinig te noteren. In de 18e minuut werd een strak schot van Rick Slaats onder de deklat knap tot corner verwerkt door de SBC doelman. SBC had ook maar één enkele goede kans die in de 29e minuut door de verdediging van EMK verijdeld werd. Er was in de eerste helft weinig te beleven voor de toeschouwers bij een wedstrijd die zeer sportief verliep.

Na de pauze leken de teams iets meer dadendrang te tonen. In de 54e minuut werd een schot van Geert-Jan Kemperman tot hoekschop verwerkt door de keeper van SBC.  Enkele minuten later had Edwin Cuppen het moeilijk op een vrije trap voor SBC, maar kon de score op nul houden. In de 59e minuut kwam SBC op voorsprong door een doelpunt van John Egelmeers die van links een bal over de EMK-keeper in de goal schoot (1-0). In de 74e minuut ging een hard schot van SBC naast het doel van EMK. Trainer Toon van der Loo besloot om wisselspelers in te zetten in een poging de goed spelende verdedigers van SBC te ontregelen. Zo kwam Giel van Korven net iets te kort op een voorzet in de 81e minuut, maar in de 85e minuut had dezelfde Giel wel succes met een kopbal op een verre voorzet van Robbie van de Ven (1-1). In de 88e minuut voorkwam Edwin Cuppen een nederlaag voor EMK door een goede redding. In de 90e minuut werd de enige geel kaart gegeven voor een overtreding op Tommie van Elst die in een counter werd neergehaald. In blessuretijd probeerde Giel van Korven de doelman van SBC te verrassen met een ver schot en had daarmee bijna succes, maar dat zou misschien te veel van het goede zijn geweest voor EMK.

EMK 1 2015 2016