SCI/FLYNTH A1 – EMK A1 5 – 2

Geplaatst op: zondag 10 januari 2016 om 15:15.

Wellicht een kilootje te zwaar en met een conditionele achterstand moest EMK vandaag naar St. Michielsgestel voor een vriendschappelijke wedstrijd tegen eerste klasser SCI. In de eerste helft bood EMK tot ieders verrassing prima partij en was zelfs de eerste 30 minuten in staat om SCI veelvuldig op de eigen helft terug te dringen en ook voetballend was er de eerste helft weinig verschil tussen beide teams. Toch was SCI voor rust enkele malen gevaarlijk maar kon EMK de 0-0 mee naar de kleedkamer nemen.

Na rust had SCI voor een meer offensieve tactiek gekozen en waren de herhaaldelijke tempo-versnellingen en positie-wisselingen zichtbaar teveel voor EMK. Al in de eerste minuut na rust scoorde SCI de openingstreffer, al snel gevolgd door de 2-0. De wedstrijd leek beslist toen ook nog de 3-0 viel, maar voor EMK leek het alsof de wedstrijd nu was pas begonnen. Toen Daan en Sem via prima aanvallen de 3-1 en 3-2 scoorden hing een sensatie in de lucht, maar na een gemiste kans op de gelijkmaker viel het doelpunt aan de andere kant na een misverstand in de EMK defensie, 4-2. In de slotfase werd het ook nog 5-2, maar de wedstrijd was toen feitelijk al beslist.

Een nuttige oefenwedstrijd met aanknopingspunten voor de start van de voorjaarscompetitie.

EMK A1 2015 2016

NBI International