SDO’39 – EMK 3 – 2

Geplaatst op: zondag 5 mei 2019 om 21:30.

EMK speelde zeker in de openingsfase niet haar gelukkigste wedstrijd. Veelvuldig balbezit maar niet echt gevaarlijk, terwijl SDO’39 bij haar allereerste kansen direct kon scoren. Na een kleine 20 minuten spelen stond het al 2-0 voor de thuisploeg uit Lage Mierde, dat veel feller was in de duels en afvallende bal. Het gevaar kwam veelvuldig over de linkervleugel en het was aan (gelegenheid) doelman Mitch van Gils te danken dat de score nog voor rust niet verder opliep. Na een half uur kantelde de wedstrijd en kwam EMK beter in haar spel. Nog voor rust werd een prima doorgevoerde actie van Rick Slaats door hemzelf afgerond, waarmee hij voor de aansluitingstreffer zorgde, 2-1.

Na rust was het met name EMK dat de wedstrijd dicteerde en veelvuldig in de aanval was. Afwisselend via zowel de linker- als de rechterkant werd de aanval voorbereid nadrukkelijk op zoek naar de spitsen voor de afronding. In de 70e minuut werd een steekbal van Ilker Kiliç prima afgerond door Bas Verberne die met zijn treffer voor de verdiende 2-2 stand zorgde. Helaas was er direct hierna een fout achterin bij EMK die niet meer kon worden hersteld, resulterend in opnieuw een achterstand (3-2). In de slotfase kon EMK niet meer echt gevaarlijk worden, terwijl SDO’39 de wedstrijd vakkundig dood maakte zich realiserend dat deze punten ook voor hun definitief klasse behoud betekende.