Spoordonkse Boys B1 – EMK B1 3 – 4

Geplaatst op: maandag 21 december 2015 om 09:15.

EMK B1 heeft het jaar 2015 goed afgesloten door een verrassende wedstrijd met 3-4 te winnen.

Voorafgaand aan de wedstrijd was het nog onduidelijk of EMK genoeg man had, wie de keeper was en op welke positie iedereen stond. Gelukkig kon er gebruik gemaakt worden van enkele oproepspelers (waaronder eerstejaars C-speler Mike Hilt, broertje van).

Met een andere opstelling dan normaal, voornamelijk op het middenveld en in de aanval, begon EMK slap aan de wedstrijd. EMK werd naar achteren gedrukt, er werd onzorgvuldig gepasst en er werd ook niet goed met de man meegelopen. Na wat misscommunicatie achterin tussen de verdediging en de keeper, kopte Mitch de bal in eigen doel en stond EMK met 1-0 achter. EMK probeerde nog veel uit de eerste helft te halen door ballen over de snelle vleugels te geven, maar goals bleven uit. EMK verdiende ook nog een penalty maar deze werd niet gegeven.

Na de thee kwam EMK met een iets andere opstelling de kleedkamer uit. Dit werkte en nog geen vijf minuten na de aftrap stond EMK weer gelijk door een goal van Alexander, 1-1. EMK voerde de druk op en er werd steeds beter rondgepasst. Na slordig balverlies rond het 16-metergebied van EMK schoot een speler van Spoordonkse Boys de 2-1 achter de keeper van EMK. De geel-zwarten konden weer opnieuw beginnen maar aan alles was te merken dat de spelers met veel meer energie speelden dan in de eerste helft. Halverwege de tweede helft werd er een vrije trap toegekend aan EMK na een overtreding van Spoordonkse Boys op de rand van de 16: Alex stond klaar om hem te nemen en via de muur schoot hij de gelijkmaker binnen, 2-2. EMK was weer helemaal bij de les en niet veel later kreeg Alex over rechts gestuurd die hem op Willem teruglegde, hij twijfelde niet en schoot de 2-3 binnen.

Weer iets later werd een speler van EMK in het strafschopgebied van Spoordonkse Boys neergehaald en Alexander benutte de toegewezen penalty, 2-4. EMK had eindelijk de touwtjes in handen en iets voor tijd scoorde Spoordonkse Boys nog de 3-4 maar ze konden alleen nog dromen.

Vandaag met name de 2e helft goed gespeeld en zo zie je maar weer dat hard werken loont. Ook met een niet-compleet team kun je winnen als je er maar voor werkt.

EMK B1 2015 2016