Steensel – EMK 1 – 1

Geplaatst op: zondag 3 december 2023 om 20:35.

Voorafgaand aan de wedstrijd tegen koploper Steensel moest trainer Ronnie Jansen vanwege blessures bij basisspelers Daan de Jong (knieblessure) en Joris Schreppers (enkel), al behoorlijk improviseren en had nog slechts één wissel beschikbaar bij aanvang van de wedstrijd. Toch was EMK in de openingsfase direct gevaarlijk en kon spits Lorenzo Sneijers, daar waar het leek dat de dieptepass van Sietse Romijn net buiten zijn bereik viel, de bal in de tweede instantie toch in het doel plaatsen; 0-1. Het initiatief bleef nog even bij de ploeg uit Nuenen en Kevin Aarts zag vanuit zijn ooghoek de keeper van Steensel ver voor zijn doel staan, maar zijn poging vond helaas het doel niet. Na ruim een half uur spelen kreeg ook Steensel haar eerste doelkansen (schot rakelings over het doel, vrije kopkans net naast het doel), maar tot ieders verrassing kon EMK vanuit een goed georganiseerde verdediging die vanmiddag stond als een huis de voorsprong vrij eenvoudig mee de rust innemen.

Na rust leek Steensel zich te beseffen dat de overwinning niet vanzelf tot stand zou komen en er geleverd moest worden. Het zocht direct de aanval en dacht al snel op gelijke hoogte te komen met de gasten, maar de gelijkmaker werd vanwege buitenspel afgekeurd. Daar waar Steensel het initiatief in de wedstrijd had overgenomen, werd EMK regelmatig gevaarlijk vanuit de counter. Zo kreeg Thijm Olfers namen EMK nog een behoorlijke schietkans en was het aan de andere kant Steensel dat via een vrije kopkans net naast het doel, ook gevaarlijk werd. Een kleine tien minuten voor het einde leek Steensel opnieuw op gelijke hoogte te komen, maar kon doelman Kostastinos Triantos met een uiterste reflex de bal over het doel werken. Het middenveld van EMK moest via Tayfun Yilmaz, Steve de Ronde en ‘good old’ Sjef Sanders alle zeilen bijzetten, maar uiteindelijk viel een kleine tien minuten voor het einde van de wedstrijd dan toch de gelijkmaker na een aanval over de rechtervleugel die prima werd ingekopt. De slotfase van de wedstrijd bood nog een grote kans voor EMK (Thijm Olfers net naast het doel) en een vrije trap voor Steensel op de rand van de 16-meter na een handsbal van een speler van EMK die in de muur belandde. Uiteindelijk was het gelijkspel van vanmiddag een juiste afspiegeling van de verhoudingen op het veld en een compliment voor de compleet leeg gespeelde ploeg van EMK.