Sterksel – EMK 5 – 1

Geplaatst op: zondag 8 oktober 2023 om 21:50.

Vanmiddag stond de strijd tussen twee teams uit de onderste regionen 5e klasse E op het programma. Net als vorige week tegen Tongelre was de openingsfase van EMK uiteindelijk tekenend voor het verdere verloop van de wedstrijd. Sterksel had na het eerste openingssignaal met name het middenveld in handen en waren er maar drie kansen nodig om een comfortabele 3-0 voorsprong te nemen en dat na slechts 15 minuten spelen. EMK probeerde hierna met een omzetting meer grip te krijgen op het middenveld en dat leek het gewenste effect te hebben toen Rick van den Bogaard de aansluitingstreffer noteerde; 1-3. Vlak hierna maakte Sterksel aan alle illusies een eind door nog voor rust de 4-1 te laten aantekenen.

Na rust liet Sterksel het initiatief en balbezit aan EMK, terwijl het zelf op de counter speelde waaruit het probeerde de voorsprong verder te vergroten. EMK verzocht nog wel de wedstrijd van een acceptabelere score te voorzien, maar het vele balverlies was typerend voor het spel van EMK. Nadat de doelman van Sterksel nog een prima redding verrichte viel aan de andere kant het doelpunt (5-1), en was daarmee alle spanning uit de wedstrijd verdwenen. De wedstrijd liep plichtmatig naar het einde waarbij duidelijk werd dat de drie punten vanmiddag voornamelijk door de kansrijke openingsfase, verdiend in Sterksel bleven.