Stiphout Vooruit – EMK 0 – 3

Geplaatst op: zondag 24 januari 2016 om 22:15.

Door de weersomstandigheden waren de competitiewedstrijden bij Stiphout en EMK afgelast. Van de nood werd door beide verenigingen gebruik gemaakt om een zogenaamde schaduwwedstrijd te spelen op het kunstgras van Stiphout Vooruit uitkomend in de 4e klasse Zuid II. Gedurende de hele wedstrijd was er een miezerige regenval. De observatiefase duurde vrij lang. Pas in de 19e minuut van de wedstrijd was er een doelpoging van EMK, maar het schot van Giel van Korven ging meters over de goal van Stiphout. EMK bleef druk houden op de tegenstander en werd daarvoor in de 31e minuut beloond met een doelpunt van Rick Slaats, die een assist van Tom van Elst van dichtbij afrondde ondanks weerwerk van een verdediger, 0-1. In de laatste tien minuten van de eerste helft kwam EMK enigszins in de problemen door counters van Stiphout.

Na de rust bleek Stiphout teveel energie te hebben verspeeld en moest continu de druk van EMK ondergaan. In de 60e minuut was het opnieuw raak: Tom van Elst kon met een goed schot de keeper verslaan,0-2. EMK bleef druk houden op de tegenstander en een paar minuten later was het weer raak voor EMK met een doelpunt voor Geert Jan Kemperman die prutswerk in de verdediging van Stiphout afstrafte (0-3). Stiphout kon hierna bijna niet meer van eigen speelhelft afkomen, maar keeper en verdedigers voorkwamen dat EMK de score verder opvoerde. Kort voor het eindsignaal was er een goed schot richting de goal van EMK, maar de bal werd klemvast uit de lucht geplukt door EMK-doelman Edwin Cuppen.

Het oefenprogramma van EMK in 2016 is positief met 3 keer winst en 1 keer een gelijkspel, waarbij alle invallers een positieve bijdrage konden leveren. Hopelijk vertaalt zich dat in de verder competitie.

EMK 1 2015 2016

NBI International