SVSOS – EMK 0 – 3

Geplaatst op: zondag 5 februari 2023 om 20:45.

De tweede seizoenshelft werd vanmiddag afgetrapt in Biest-Houtakker, waar de trouwe supporters een keuze moesten maken tussen Feijenoord – PSV, het veldrijden of de door de wind, kille omstandigheden bij deze verre uitwedstrijd van EMK. Toch werd EMK gesteund door een trouwe aanhang die groter was dan die van de thuisspelende ploeg. Direct vanaf de aftrap kreeg EMK na een misverstand achterin bij SVSOS een grote kans op de openingstreffer die echter naast werd geschoten. SVSOS speelde met veel druk naar voren waar EMK juist probeerde tussen de linies te spelen en vandaar uit gevaar te stichten. Veelvuldig werd op de linkervleugel Rick van den Bogaard gezocht, waar de verdediging van SVSOS grote moeite mee had. Juist doordat een openingsdoelpunt uitbleef bleef het een uiterst sportieve- en boeiende wedstrijd, waar beide teams volledig aan elkaar gewaagd waren. EMK stond verdedigend prima vanmiddag en ook ‘Kostas’ was vanmiddag van grote waarde met enkele prima reddingen. Na ongeveer een half uur spelen was er een prima combinatie tussen Rick van den Bogaard en Kevin Aarts, waaruit de laatste de 0-1 openingstreffer liet noteren. Ook aan de andere kant waren er nog enkele doelkansen te noteren, maar met enig kunst- en vliegwerk bleef de nul op het scorebord.

Na rust maakten de supporters van beide clubs zich weer op voor nog zo’n vermakelijke tweede helft, maar al snel werd zichtbaar dat EMK meer- en meer controle over de wedstrijd kreeg  en vanmiddag het karakter van één voor allen en allen voor één de doorslag gaf. EMK gaf niets meer weg, speelde voornamelijk op de helft van SVSOS en anders was er altijd nog het verdedigend blok dat elk  gevaar neutraliseerde waardoor SVSOS er vanmiddag niet meer aan te pas kwam. Zo’n kwartier voor het einde van de wedstrijd zorgde Rick van den Bogaard na een prachtige individuele actie voor de 0-2 en was de wedstrijd feitelijk beslist. Toch bleef EMK prima voetballen en was er na een afgeslagen doelpoging een afstandsschot van Finn van Dooren dat voor de 0-3 eindstand zorgde. De laatste 10 minuten van de wedstrijd deden er niet meer toe en werden plichtmatig uitgespeeld.

Een prima overwinning op basis van teamgeest en karakter mannen!