Terlo – EMK 3 – 2

Geplaatst op: zondag 14 mei 2023 om 20:55.

Voorafgaand aan deze wedstrijd was de spanning voelbaar op sportpark Terlo: Terlo had de winst nodig om vanmiddag kampioen te worden in de 5e klasse C, terwijl EMK ook een overwinning nodig had om nog kans te maken in de strijd om de 3e periodetitel. De openingsfase was duidelijk voor Terlo dat deze wedstrijd duidelijk vroegtijdig wilde beslissen, EMK zat niet echt goed in de wedstrijd en kwam al vroeg op een 1-0 achterstand. Daarmee was de spanning nog niet uit de ploeg van Terlo verdwenen getuige het vele balverlies. EMK kon daar niet serieus iets tegenover zetten, het werd grotendeels teruggedrongen op de eigen helft. Nadat Terlo na ruim 20 minuten spelen op een 2-0 voorsprong kwam leek de wedstrijd vroegtijdig gespeeld, zakte het tempo in de wedstrijd en kon EMK proberen zich te herpakken. Mede doordat Terlo de vele kansen niet kon omzetten en Kostas Triantos veelvuldig redding kon brengen, bleef de wedstrijd een wedstrijd.

EMK kwam goed uit de kleedkamer en mede door enkele omzettingen kwam de spanning volledig terug in de wedstrijd. Een vrije trap van Kevin Aarts werd niet goed verwerkt door de doelman van Terlo en profiteerde Daan de Jong door de bal bij de tweede paal binnen binnen te tikken; 2-1. Nog nauwelijks bekomen van deze aansluitingstreffer zette EMK opnieuw een aanval op via Rick van den Bogaard die door Teun Vereyken prima werd afgerond; 2-2. Even leek het alsof een verrassing in de lucht hing vanmiddag, maar een kwartier voor tijd nam Terlo een beslissende voorsprong die ze niet meer uit handen gaven; 3-2. Aan de kant van EMK waren er nog enkele kleine kansen, terwijl ook Terlo de kans kreeg om de score verdere uit te breiden maar uiteindelijk bracht het eindsignaal de verlossing voor Terlo dat de terechte kampioen is kijkend naar het hele seizoen.

Meegestreden tot aan de laatste wedstrijd en volgende week thuis afsluiten tegen De Weebosch.