Tivoli – EMK 1 – 1

Geplaatst op: zondag 28 januari 2024 om 20:25.

Na een verlengde winterstop was het vandaag dan toch echt tijd voor de hervatting van de competitie, met de wedstrijd op kunstgras tegen Tivoli. EMK begon prima aan de wedstijd en kon leunen op een prima organisatie en had ook grote delen van de eerste helft het initiatief. Toch was de eerste doelkans voor Tivoli via een snelle uitbraak van Jeffrey Perts die uitstekend werd gekeerd door Kostantinos Triantos. Vlak erna kreeg EMK een vrije trap op een meter of 20 van het doel van Tivoli, die uitstekend werd ingeschoten door Kevin Aarts maar op het allerlaatste moment gekeerd kon worden door de keeper van Tivoli. Ook EMK kreeg een 1:1 situatie met Steve de Ronde die alleen op de keeper af kon gaan, maar niet kon afronden. Toch was het diezelfde Steve de Ronde die een uitstekende eerste helft nog meer glans gaf met een individuele actie, waaruit hij de openingstreffer liet noteren; 0-1. Daar waar EMK wellicht een grotere voorsprong verdiende, zorgde de snelle aanvallen over de rechtervleugel via Jeffrey Perts continue voor gevaar en dit resulteerde net voor rust voor de gelijkmaker van Tivoli (van diezelfde Jeffrey Perts), via een afvallende bal; 1-1.

Na rust was het sprankelende van de eerste helft aan beide zijden verdwenen en werd het een wedstrijd met meer (kleine) overtredingen, irritatie over en weer en moest Tivoli zelfs met 10 man verder. EMK kon het overtal niet omzetten in een veldoverwicht en aan beide kanten moest een doelpunt komen uit toevalligheden, uitgespeelde kansen deden zich aan beide kanten niet meer echt voor. Tivoli had weliswaar meer balbezit maar kon daar niet echt uitgespeelde kansen uit creëren en ook de aanvallende initiatieven aan de kant van EMK werden steeds spaarzamer. Ook in de eindfase van de wedstrijd probeerden beide teams nog om de overwinning veilig te stellen, maar werd al snel duidelijk dat een gelijkspel een terechte afspiegeling was van de veldverhoudingen vanmiddag.

Positief nog om te vermelden was de terugkeer van Teun Vereijken in de ploeg van EMK, na maandenlange afwezigheid.