Tongelre – EMK 2 – 2

Geplaatst op: zondag 16 september 2018 om 20:55.

Vandaag stond de laatste bekerwedstrijd tegen ‘buurman’ Tongelre op het programma. Het begin van de wedstrijd op kunstgras en bij een broeierige temperatuur was nog veelbelovend: de organisatie bij EMK stond goed en ook de eerste doelkansen waren voor EMK dat in de beginfase de bovenliggende partij was. In de 13e minuut nam EMK de leiding uit een corner die prima door Luke Hilt werd binnengekopt: 0-1. Na een half uur was er tegenslag bij EMK na een hamstringblessure bij Bart Heezemans die noodgedwongen gewisseld moest worden. Hierna viel de organisatie en met de name de coaching van achteruit weg, maar leek ook het vertrouwen daarmee uit de ploeg verdwenen te zijn. Toen ook in de 37e minuut bij de allereerste kans van Tongelre, uit een vrije trap ook nog de 1-1 werd aangetekend was de teleurstelling groot bij de Eeneindse ploeg.

In de rust werden er enkele omzettingen gedaan, maar daarmee keerde het vertrouwen niet meer terug in de ploeg. Er waren veel onderlinge misverstanden en EMK ging mee in het fysieke spel van Tongelre dat zich daar duidelijk comfortabeler bij voelde. Net na rust nam Tongelre zelfs brutaal de leiding in de wedstrijd, 2-1. Ook bij Tongelre begon de fysieke strijd langzaam haar tol te eisen, maar ook het spelpeil van EMK zakte behoorlijk door de ondergrens. Nadat EMK in  de 70e minuut op gelijke hoogte kwam (doelpunt Rick Slaats na een assist van Sem van den Dungen), liepen de gemoederen in- en buiten het veld nog behoorlijk op, maar vielen er verder geen doelpunten meer te noteren.

Tongere vierde het gelijkspel als een morele overwinning en bezorgde de staf van EMK nog volop huiswerk richting de start van de competitie volgend weekend.

Opstelling EMK: Mark Faassen, Daan de Jong (45. Sem van den Dungen), Bart Heezemans (30′ Hein van den Bosch), Danny Vreven, Luke Hilt, Christian Messerschmidt, Bram van Kemenade, Rick van den Bogaard, Bas Verberne (60′ Kevin Aarts), Robert van de Ven, Rick Slaats.

A.s. dinsdag moet de laatste poulewedstrijd Geldrop 2 – DVS nog worden gespeeld, maar Geldrop 2 bekert verder.