Tongelre – EMK 2 – 3

Geplaatst op: zondag 25 februari 2024 om 19:55.

Na de midweekse overwinning op Knegselse Boys nog in het geheugen, had EMK gehoopt het momentum mee te nemen naar de uitwedstrijd tegen Tongelre. Vanwege noodgedwongen omzettingen op het middenveld was het voetballend vermogen op het middenveld zeker in de eerste helft minder en moest EMK met name een gezonde dosis opportunisme in het spel leggen vanmiddag. Zeker in de openingsfase was EMK de bovenliggende partij, maar ontbrak het aan scherpte en vooral scorend vermogen. Zoals een voetbalwet wel eens zegt ….. kwam Tongelre tegen de veldverhoudingen in op een voorsprong, toen een vrije trap niet goed verwerkt kon worden en de rebound prima werd ingeschoten door de spits van Tongelre; 1-0. Vrijwel direct hierna had Kevin Aarts de gelijkmaker voor EMK op de schoen, maar zijn schot ging via de lat over het doel. Net voor rust kwam EMK goed weg toen een aanval van Tongelre rakelings voorlangs het doel werd geschoten en met een 1-0 stand de rust werd bereikt.

Direct na rust werd Rick Slaats ingebracht en direct was het voetballend vermogen op het middenveld terug in de ploeg en was er ook direct meer dreiging en druk naar voren. Dit resulteerde al snel in de gelijkmaker nadat een scrimmage in de 16-meter leidde tot een overtreding op Tayfun Yilmaz en Kevin Aarts de toegekende pingel feilloos afrondde; 1-1. Ook hier had direct aan de andere kant weer gescoord kunnen worden maar ook Tongelre schoot de bal voorlangs het doel van EMK. Het niveau van de wedstrijd werd er met het verstrijken van de wedstrijd niet beter op, maar de spanning in de wedstrijd maakte het een boeiende tweede helft. Na vermeend buitenspel bleef de verdediging van EMK staan, maar voetbalde Tongelre door en benutte dit buitenkansje; 2-1. Daar waar Tongelre dacht de wedstrijd in de tas te hebben en zelfs de 3-1 scoorde (afgekeurd vanwege buitenspel), bleef EMK geloof houden in een goed resultaat welke tot uiting werd gebracht door een individuele actie van Daan de Jong die vanaf het middenveld doorjoeg tot in de 16-meter van Tongelre, en vervolgens Kevin Aarts vond die de bal in de verre hoek schoot; 2-2. Daar waar iedereen zich verzoende met een gelijkspel, zette EMK nog eenmaal aan via Rick Slaats die met een crosspass Kevin Aarts bereikte die met een schot in opnieuw de verre hoek EMK de 2-3 overwinning bezorgde.

Geen goede wedstrijd maar wel opnieuw het 2e goede resultaat binnen een week!