UNA A3 – EMK A1 2 – 3

Geplaatst op: zaterdag 10 oktober 2015 om 22:45.

EMK speelde vandaag aan het einde van de middag tegen het lager geklasseerde UNA. Vanaf het beginsignaal was het EMK dat de wedstrijd domineerde, hoewel het werd gewaarschuwd voor de snelle aanvallers van UNA die al snel een uitstekende kans creëerde maar gestuit werd door uitstekend keeperswerk van Glenn. EMK oogde wat onrustig en ook de druk op met name beide backs van UNA was niet voldoende om UNA serieus in de problemen te brengen.  Daar waar EMK op zoek was naar de openingstreffer was het aan de andere kant de snelle aanvaller van UNA die tegen de verhouding in voor een 1-0 ruststand zorgde.

In de rust werden er tactisch de puntjes op de spreekwoordelijke i gezet en oogde EMK direct veel dreigender. Toch dreigde de wedstrijd definitief uit de handen van EMK te glippen toen UNA opnieuw met nog 30 minuten te spelen door een snelle aanval op een sensationele 2-0 voorsprong kwam. Direct uit de tegenaanval gaf Luke een prima voorzet die door Frank prima werd binnengeschoten, 2-1. Direct erna was het Daan die goed doorging en goed voorgaf op Frank die zorgde voor de gelijkmaker, 2-2. Hoewel de wedstrijd nu in evenwicht was, was er nog geen sprake van een beslissing omdat beide ploegen volledig speelden om te winnen. Toen Daan naar de linksbuiten positie verhuisde was er direct sprake van meer dreiging vanaf de linkervleugel en diverse kansen voor EMK. Een kwartier voor tijd ontsnapte Daan op randje buitenspel aan de verdediging van UNA en met een prima geplaatst schot bracht hij EMK op een 2-3 voorsprong. In het laatste kwartier waren er nog diverse kansen voor EMK om de wedstrijd definitief in het slot te gooien, terwijl UNA nog (tevergeefs) probeerde een punt aan deze wedstrijd over te houden.

Hoewel de tevredenheid over de overwinning overheerste, was er het besef dat EMK deze middag door het oog van de naald was gekropen.

EMK A1 2015 2016