Unitas’59 JO19-2 – EMK JO19-1 3 – 4

Geplaatst op: zaterdag 1 oktober 2016 om 20:15.

In een traditioneel lastige wedstrijd tegen Unitas’59 deden de omstandigheden eigenlijk afbreuk aan de mooie ‘clashes’ die dit soort wedstrijden normaliter opleveren. Een slecht veld (bijveld), een scheidsrechter die moeite had met de omstandigheden, wisselspelers als grensrechter en supporters dicht op het veld speelden vandaag een bijrol die de wedstrijd niet verdiende.

EMK startte sterk op ’t Bokt en had de wedstrijd al vroeg in het slot kunnen gooien. Diverse kansen waren helaas niet aan de ploeg besteed en stap voor stap begon EMK ook voornamelijk tegen zichzelf en de omstandigheden te voetballen. Toen een oeroude voetbalwet ook nog opging en Unitas’59 tegen de verhouding in op een 1-0 voorsprong kwam, tekende zich een lastige middag voor EMK af. Op slag van rust werd een actie van de Unitas’59 keeper in de eigen 16-meter bestraft met een pingel, die door Dillon onberispelijk werd ingeschoten. Daarmee was de 1-1 ruststand bereikt.

Na rust kwam EMK beter uit de kleedkamer en kwam er meer voetbal in de ploeg en trok EMK stap voor stap de wedstrijd naar zich toe. Uit een goed uitgevoerde aanval tekende JayJay voor de 1-2 voorsprong. Uit een tegenaanval was het aan de andere kant alweer direct raak en kwam de 2-2 gelijkmaker op het scorebord. EMK speelde dieper op de helft van Unitas’59 en de logische 2-3 voorsprong was een logisch gevolg van de voorwaartse druk en dreiging die door Quintus werd afgerond. Vlak hierna viel de beslissing toen een aanval van EMK slechts door een overtreding binnen de 16-meter kon worden gestopt. Quintus benutte de pingel waarmee de wedstrijd leek beslist, 2-4. Met de 3-4 aanslutingstreffer van Unitas’59 leek het nog even spannend te worden, maar EMK trok de terechte overwinning over de streep.

Een hectische middag in Eindhoven waar EMK de terechte 3 punten mee naar ’t Eeind bracht.

Uitslagen 2e klasse A28:

uitslagen-2e-klasse-a28

Stand 2e klasse A28:

stand-2e-klasse-a28

2016-06-05 Casteren A1 - EMK A1 (112)

NBI International