Valkenswaard – EMK 5 – 2

Geplaatst op: maandag 8 mei 2017 om 08:15.

Valkenswaard begon in een hoog tempo aan de wedstrijd op het kunstgrasveld. EMK kon zich niet ontworstelen aan de druk van de tegenstander. Na een kwartiertje werd het lot van EMK bezegeld in amper 6 minuten waarbij drie doelpunten werden gemaakt. De doelpunten waren niet het gevolg van vloeiende aanvallen van Valkenswaard, maar van dichtbij werd doelman Cuppen geklopt op afvallende ballen (16e, 20e en 22e minuut). EMK had toen nauwelijks iets laten zien. Na een half uur zakte het tempo bij de tegenstander en kon EMK iets terug doen. In de 30e minuut plofte een afstandsschot van Ruud Boerema tegen de lat en was er nog een poging van Johan Janssen in de 35e minuut.

EMK kwam in een gewijzigde opstelling uit de kleedkamers, maar kwam er niet aan te pas in het begin van de tweede helft. Edwin Cuppen moest in de 47e minuut een geweldige redding doen, maar werd twee minuten later geklopt door een fout bij de verdedigers (4-0). Een afstraffing dreigde maar EMK leek toen wakker te worden. In de 51e minuut was er een schot van Boerema met een goede save van de doelman van Valkenswaard, maar deze werd een minuut later geklopt door een boogbal van Tom Diender (4-1). EMK bleef druk zetten met een schot van Rick Slaats (58e minuut) en een vrije trap van Boerema knap gestopt door de keeper (59e minuut). In de 72e minuut was er een ongelukkige botsing van de doelman van Valkenswaard met een eigen speler. De doelman moest daarbij vervangen worden. EMK poogde om enigszins terug te komen en dat lukte in de 83e minuut met een diagonaal schot van Ruud Boerema uit een scherpe hoek (4-2). Vier minuten later, kwam de spits van Valkenswaard dwars door de verdediging van EMK om beheerst een 5e treffer te scoren. De eindstand 5-2 bleef op het scorebord staan. Het was een uitermate sportieve wedstrijd zonder gele kaarten. Bij Valkenswaard was het feest want hun tweede elftal was net kampioen geworden.

Aanstaande zondag 14 mei is de laatste speeldag van de competitie. EMK moet dan winnen van Braakhuizen in een poging om degradatie te voorkomen.

Uitslagen:

Uitslagen 3D 7 mei