Valkenswaard JO19-1 – EMK JO19-1 3 – 2

Geplaatst op: donderdag 13 april 2017 om 18:30.

EMK dat nog op 2 fronten strijdt voor een prijs in dit seizoen (kampioenschap en KNVB Beker), moest onder zware omstandigheden aantreden tegen Valkenswaard. Het (natuurgras) veld was dramatisch en ook de licht motregen zorgde voor lastige omstandigheden (voor beide teams). Vanaf het beginsignaal zette Valkenswaard hoog druk en deed het er alles aan om EMK niet in haar spel te laten komen. Toch was de eerste de beste combinatie van EMK goed voor een doelpunt, 0-1. Direct erna was de stand echter alweer gelijk na een aanval over links, waarna de bal met een boogbal over Glenn in het doel verdween (1-1). In een aantrekkelijke eerste helft probeerden beide teams de wedstrijd te beslissen met een voorsprong voor Valkenswaard, gevolgd door de gelijkmaker van EMK (2-2).

Na rust bereikte EMK niet meer het niveau van de eerste helft en was Valkenswaard de bovenliggende partij. Tevens zorgden veel overtredingen aan beide kanten ervoor dat er niet meer aan voetbal werd toegekomen, en zowel de tijd als de druk om te winnen bepalend werden. Bij een corner van Valkenswaard werd de bal bij de 1e paal binnengekopt (3-2) en waren er nog 20 minuten voor EMK om de wedstrijd te laten kantelen. Veel irritatie in- en buiten het veld resulteerden in 2 rode kaarten (voor zowel Valkenswaard als EMK), en een wedstrijd die niet echt meer een wedstrijd werd. Zowel aan de kant van Valkenswaard ontstonden er nog kansen, maar bleef EMK in de race door geweldig keeperswerk van Glenn. Ook kreeg EMK nog kansen op de eventuele gelijkmaker maar deze wilde niet meer vallen.

Duur puntverlies voor EMK, maar komend weekend is er alweer een dubbel wedstrijdprogramma om de prijzen.

Uitslagen:

Uitslagen 2e klasse A28 12 april