VOW – EMK 4 – 2

Geplaatst op: zondag 15 mei 2022 om 23:00.

In de slotfase van de competitie stond vanmiddag de wedstrijd tegen Zijtaart (Veghel) op het programma. Onder zomerse omstandigheden moest VOW een resultaat behalen in de strijd om de 3e periode, terwijl er voor EMK niet meer op het spel stond dan de spreekwoordelijke eer. In de openingsfase van de wedstrijd vond met name de strijd op het middenveld plaats en waren er voor beide teams niet echt doelkansen te noteren. Pas in de 25e minuut was er de eerste opwinding toen een aanvaller van VOW één op één kwam te staan en Robin Verhoeven deze kans onschadelijk moest maken. Toch was het na een half uur spelen VOW dat op een 1-0 voorsprong kwam na een goed uitgevoerde aanval. Na een kleine 40 minuten leek de wedstrijd voortijdig beslist toen VOW een 2-0 voorsprong kwam. Toch toonde EMK nog voor rust over de nodige veerkracht te beschikken nadat Daan de Jong een assist gaf op Rick van den Bogaard die in twee instanties de 2-1 aantekende. Op slag van rust bracht Robert van de Ven EMK langzij na een prachtig afstandschot waarmee de stand weer in evenwicht was (2-2).

Na de pauze vond opnieuw de strijd op het middenveld plaats en moesten beide teams vol aan de bak om de punten. Na een ongelukkig duel moest Daan van de Ven de wedstrijd staken en waren er omzettingen nodig aan de kant van EMK die er voor zorgden dat er gezocht moest worden naar balans in het team. VOW profiteerde hier maximaal van door uit een combinatie de 3-2 voorsprong te scoren. Ondanks veel energie van de kant van EMK slaagde het er niet meer in druk op de tegenstander te zetten en werd het niet meer serieus gevaarlijk. Er werd nog wel strijd geleverd maar echte kansen kwamen er niet meer voor EMK. In de slotminuut van de wedstrijd scoorde VOW de 4-2 en was de wedstrijd definitief beslist, 4-2.