Waalre – EMK 1 – 4

Geplaatst op: zondag 7 april 2024 om 21:15.

Ervaring en routine waren vanmiddag de hoofdingrediënten van het middagmenu dat EMK haar supporters en de gastheer uit Waalre voorschotelden.  De technische staf van EMK had vanmiddag gekozen om terug te vallen op de binnen de vereniging aanwezige ervaring en routine en dat maakte vanmiddag vanaf het eerste fluitsignaal het doorslaggevende verschil. Al direct vanaf de aftrap lag het initiatief bij EMK wat resulteerde in een combinatie tussen Kevin Aarts en Tommie van de Elst, waarbij de laatste zorgde voor het openingsdoelpunt; 0-1. De druk van EMK bleef onverminderd op het doel van Waalre en uit een toegekende vrije trap zorgde Kevin Aarts via een van richting veranderde vrije trap voor een comfortabele 0-2 voorsprong. Na een enigszins gemakkelijk gegeven pingel zorgde Waalre voor de aansluitingstreffer (1-2), dat de thuisploeg terug in de wedstrijd moest brengen. Toch bleef het initiatief aan de kant van EMK wat tot uiting kwam tot een grote kans uit een schot van Kevin Aarts die tot corner werd verwerkt en direct erna tot een prachtig uitgespeelde kans via een uitbraak van Rick Slaats aan de linkerkant van het veld welke uitstekend werd afgemaakt door Tommie van Elst; 1-3. Net voor rust dacht Waalre iets terug te doen uit een vrije trap op zo’n 20-meter van het doel van EMK, maar Niels van Schaijik maakte de bal die richting kruising werd geschoten op prima wijze onschadelijk.

Na de rust bereikte de wedstrijd niet meer hetzelfde niveau van de eerste helft, enerzijds omdat aan de kant van EMK de krachten begonnen weg te vloeien maar aan de andere kant omdat Waalre ook geen druk meer op de tegenstander kon zetten en feitelijk geen enkel antwoord had op de effectieve speelwijze van EMK, waarmee de wedstrijd belande in een fase waarin de een niet meer hoefde en de ander niet meer kon. Toen met nog een klein kwartier te spelen (man van de wedstrijd), Rick Slaats met de buitenkant van de voet nog Kevin Aarts in stelling bracht die de kans prima omzette in een 1-4 voorsprong, was de wedstrijd gespeeld. Aan de kant van het veld werd volop genoten van een mooie zomerdag, waarbij de spelers die zich in de herfst van hun carrière bevinden zich absoluut onderscheiden vanmiddag en andermaal lieten zien ook vanmiddag nog van grote waarde te kunnen zijn voor hun vereniging.

Tommie van Elst, Sjef Sanders, Rick Slaats en Tayfun Yilmaz: chapeau mannen, jullie waren vanmiddag een groot voorbeeld voor jullie club!