Waalre – EMK 4 – 1

Geplaatst op: donderdag 16 november 2023 om 22:30.

EMK speelde vanavond de afgelopen zondag afgelaste wedstrijd tegen Waalre. Het koste wat improvisatievermogen vanwege de slechte gesteldheid van de velden bij EMK en het ontbreken van een lichtveld (vanwege de aanleg van een hybride veld). Uiteindelijk waren het de gasten uit Waalre die bereid waren deze wedstrijd en die van april 2024 om te draaien. Vanaf de aftrap lag het initiatief in de wedstrijd bij Waalre, dat al snel uit een goed uitgevoerde counter op een 1-0 voorsprong kwam. EMK had aanvankelijk moeite met het balbezit, maar stap-voor-stap kwam er meer rust in het spel wat ook het veldspel ten goede kwam. Het aanvalsspel van EMK ging veelal over de linkervleugel waar Lars Voorkamp voor de meeste dreiging zorgde. Toch was het opnieuw Waalre dat vanuit een voorzet de tweede treffer liet noteren (2-0), waarna Waalre ook comfortabel kon leunen op deze voorsprong. Na ruim een half uur spelen leek de wedstrijd vroegtijdig beslist na de 3-0 van Waalre. Nog voor rust slaagde EMK erin iets terug te doen (3-1, doelpunt Lars Voorkamp), en had Kevin Aarts de aansluitingstreffer op de schoen maar deze ging rakelings over het doel.

EMK kwam goed uit de kleedkamer, waarbij ook de beleving direct zichtbaar aanwezig was. Waalre besefte ook dat deze wedstrijd nog niet gespeeld was en beide teams zochten de sportieve grens van de wedstrijd op. Na 60 minuten spelen viel de voortijdige beslissing in de wedstrijd alsnog met de 4-1 van Waalre. EMK probeerde nog wel de wedstrijd te laten kantelen waarbij Waalre het verder ook wel prima vond, en de wedstrijd langzaam naar het einde liep. Beide teams kregen nog enkele kansen, maar het ruim opgekomen publiek besefte ook dat het resultaat van de wedstrijd wel vaststond. Met nog een bal op de paal van het doel van EMK en de keeper van Waalre die een afstandsschot van Finn van Dooren nog net over de lat kon duwen, was uiteindelijk het eindsignaal daar.