WEC – EMK 2 – 3

Geplaatst op: zondag 27 september 2020 om 21:00.

EMK reisde vanmiddag af naar Wijbosch Eerde Combinatie, een relatief onbekende tegenstander voor EMK.

Het allereerste begin was voor WEC dat in de vroege openingsfase het initiatief nam. Het was echter EMK dat uit de eerste beste aanval de 0-1 scoorde (assist Tommie van Elst, doelpunt Daan van de Ven), en ook in de resterende eerste helft was EMK duidelijk de bovenliggende partij met voetballende combinaties en diverse kansen op een grotere voorsprong. Zo eindigde een prima combinatie na een geplaatst schot van Rick van den Bogaard via binnenkant paal net naast het doel, waren er nog verschillende kansen voor de aanvallers van EMK maar was er net voor rust een counter van WEC waar doelman Mike van Elderen met een katachtige reflex de ‘zekere’ gelijkmaker voorkwam. Direct hierna was het aan de andere kant wel raak, toen Daan van de Ven zijn tweede doelpunt van de middag noteerde, en EMK aan een comfortabele 0-2 ruststand hielp.

Na rust was EMK geen schim meer van het voetballende- en combinerende team van voor de rust, en kwam WEC meer en meer in de wedstrijd. EMK zakte ver in en speelde daarmee WEC ongemerkt volledig in de kaart: WEC speelde meer en meer opportunistisch voetbal waar EMK zich niet onderuit kon voetballen en zich meer en meer moest beperken tot uitverdedigen. Na een communicatiefout achterin bij EMK werd het 1-2 en voelde WEC dat er vanmiddag wellicht meer in zat. EMK ging wel steeds meer als één team voetballen, waarbij niemand verzaakte en er keihard werd gewerkt om de positieve score vast te houden. Toch viel 10 minuten voor tijd de gelijkmaker (2-2) en kon de wedstrijd in de absolute slotfase beide kanten op. Het was typerend voor de wedstrijd dat juist de individuele kwaliteit van EMK de doorslag gaf vanmiddag, in de absolute blessuretijd was er een perfecte balaanname van Rick van den Bogaard die daarna met een perfect schot de bal in de verre hoek schoot (2-3).

Een absolute teamprestatie vanmiddag die samen met de trouwe aanhang uitbundig werd gevierd.