WEC – EMK 3 – 0

Geplaatst op: dinsdag 3 mei 2022 om 22:30.

In deze inhaalwedstrijd uit de coronaperiode had trainer Ronnie Jansen opnieuw gekozen voor een compacte speelwijze, waarbij er ingespeeld werd op de snelle omschakeling van Rick van den Bogaard en Daan van de Ven. Deze speelwijze was in grote delen van de eerste helft prima, hoewel EMK er niet in slaagde echte doelkansen te creëren. WEC daarintegen bezorgde de verdediging van EMK continue handenvol werk. Een fout op het middenveld van EMK zorgde enkele minuten voor rust voor de 1-0 voorsprong, die op slag van rust nog werd verdubbeld uit een penalty (2-0).

Na rust koos EMK voor een meer aanvallende- en opportunistische strijdwijze waarbij er veel meer energie werd geleverd. Deze energie zorgde voor diverse kansen maar zowel de verdediging- als de keeper van WEC hadden goed oog op de bal. WEC speelde de tweede helft volledig op de counter en snelle omschakeling en creërde ook diverse doelkansen. Een kwartier voor het einde van de wedstrijd werd een counter omgezet in het derde doelpunt (3-0) en was de wedstrijd beslist. In de slotfase van de wedstrijd probeerde EMK nog de eretreffer te maken, maar het geluk was niet echt aan de zijde van EMK vanavond.