WEC – EMK 3 – 2

Geplaatst op: zondag 20 februari 2022 om 21:00.

Vandaag stond een zgn. 6-punten wedstrijd op het programma (gespeeld op het kunstgras van WEC in Schijndel), waarbij de weersomstandigheden een grote rol speelden.

Juist die omstandigheden zorgden voor een spectaculaire openingsfase waar WEC de score opende (1-0), EMK vervolgens uit de eerstvolgende aanval op 1-1 kwam (doelpunt Daan Tappel na een assist van Daan de Jong) en vervolgens EMK op een 1-2 voorsprong kwam (na een voorzet geholpen door de wind en het laatste tikje van  Robert van de Ven). In de fase hierna probeerde WEC te voetballen waar EMK veel werklust, energie en strijd in de wedstrijd legde. 10 minuten voor rust zorgde WEC voor de gelijkmaker waarna beide teams konden gaan rusten met een 2-2 stand.

Na rust waren de weersomstandigheden nog steeds herfstachtig, probeerden beide teams de voetballen en waren er aan beide zijden kansen te noteren. WEC had meer balbezit en profiteerde van de wind in de rug, waar EMK zich meer moest beperken tot de counter en schoten van afstand. Een half uur voor tijd zette WEC een aanval op die door EMK niet goed kon worden verwerkt, wat uiteindelijk voldoende was voor de dure 3 punten vanmiddag. EMK probeerde in de slotfase nog een punt mee te nemen uit Schijndel, maar het geluk was vandaag niet aan haar zijde. De positieve wedstrijdinstelling en het spelen als één team waren de opvallendste zaken om op door te bouwen de aankomende weken.

De winnaars van deze middag: de harde kern van beide clubs die wind en regen trotseerden om hun teams bij te staan.