Wilhelmina Boys – EMK 1 – 2

Geplaatst op: zondag 27 september 2015 om 21:15.

EMK moest vandaag uit naar Best. De laatste jaren altijd een wedstrijd waarin van alles te doen was. En dit was ook dit jaar weer het geval. Al direct in de 1e minuut kwam EMK op een achterstand. Na een corner werd de bal vrij voor het doel ingekopt, 1-0. Een zware tegenvaller voor het team uit Nuenen dat toch al de nodige tegenvallers in de beginfase van de competitie te verwerken kreeg. In de 17e minuut kreeg EMK een vrije trap mee, en de ingeschoten bal kon door de Wilhelmina Boys doelman niet direct onder controle worden gebracht. EMK speler David Adriaans was daarna het snelst bij de bal om die achter de doelman te schieten, 1-1. In de 32e minuut was er een opstootje na een duel in de verdediging waarbij een Wilhelmina Boys speler een kopstoot uitdeelde, wat natuurlijk rood opleverde. EMK kwam ook tegen 10 Wilhelmina Boys spelers onder druk te staan, maar echte kansen leverde dat niet op voor de thuisploeg.

Direct na rust kwam EMK speler Edwin Slegers in een counter net iets te kort om de tegenstander pijn te doen. De druk op het EMK doel bleef en verschillende EMK spelers liepen op hun tandvlees. Een overtreding in de 89e minuut binnen het strafschopgebied op Rick van der Hoeven, leverde EMK een strafschop op. Die werd door Rick Slaats benut, 1-2. Wilhelmina Boys probeerde in de laatste minuten van de wedstrijd nog met veel inzet (soms zelfs teveel), de stand te veranderen, iets wat ze niet meer wisten te bereiken. In de slotfase raakte nog wel EMK doelman Mike van Elderen geblesseerd en werd hij per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Hopelijk niet ernstig geblesseerd, want dat kan EMK er in deze fase nog niet bij gebruiken.

EMK 1 2015 2016

NBI International