WODAN – EMK 2 – 0

Geplaatst op: maandag 19 september 2016 om 16:45.

Gesterkt door de goede resultaten uit de laatste 2 wedstrijden, vertrok EMK vol vertrouwen naar Eindhoven voor de uitwedstrijd tegen WODAN. Bij winst zou EMK mee gaan strijden voor de bovenste plaatsen op de ranglijst. Met een ongewijzigd elftal en met eenzelfde tactiek werd er aan de wedstrijd begonnen. Door dit plan kon echter snel een streep omdat WODAN al in de 7e minuut kon profiteren van een misverstand in de EMK defensie en Kadir Kalender met een geplaatste kopbal WODAN op een 1-0 voorsprong zette. EMK ging aanvallender voetballen en kreeg een paar goede kansen op de gelijkmaker. Spits Tom van Elst had niet het geluk van de voorgaande wedstrijden en stuitte telkens op de goed keepende WODAN-goalie. Ruststand 1-0.

De 2e helft een soortgelijke wedstrijd als het einde van de 1e helft. Een aanvallend EMK, dat met lange ballen probeerde de spitsen te bereiken en een counterend WODAN dat loerde op de 2-0. De defensie van WODAN was hecht en tot grote kansen kwam het niet. EMK nam het laatste kwartier risico’s en moest dit 5 minuten voor tijd bekopen met de 2-0 uit een counter door Hasan Gutekin. Dit was tevens de eindstand.

Een tegenvaller voor de mannen van EMK, die men volgende week tegen Dommelen goed kan maken. Als “Man of the Match werd door de supporters Ruud van Helvert uitgeroepen.

Uitslagen 3e klasse D:

uitslagen-3d-18-september-v2