WODAN JO17-3 – EMK JO17-1 1-3

Geplaatst op: zondag 2 april 2017 om 18:55.

WODAN stond hoger genoteerd op de ranglijst, maar vandaag liet EMK zien dat een goede organisatie en teamgeest, gekoppeld aan een goede wedstrijdmentaliteit tot een prima resultaat kan leiden. EMK stond goed en had in het begin van de wedstrijd een licht overwicht en kreeg ook enkele prima doelkansen. WODAN probeerde voornamelijk uit snel uitgevoerde counters gevaarlijk te worden, maar zowel een uitstekende verdediging als een goed keepende Kai neutraliseerden het gevaar. Daar waar EMK zichzelf had kunnen belonen door uit de diverse kansen de leiding te nemen, was het juist WODAN dat een kwartier voor rust op een 1-0 voorsprong kwam. EMK was niet uit het veld geslagen en maakte na een prachtige aanval over diverse schijven (Nick van Dalen, Mike en Jordy Linders), de terechte gelijkmaker, 1-1.

Na rust was door goed doorgaan over de linkervleugel en een prachtige voorzet van diezelfde Jordy Linders zelfs de 1-2 voorsprong door Matthew. WODAN probeerde wanhopig terug te komen in de wedstrijd maar Joris gaf uitstekend leiding aan zijn verdediging (Aaron, Sven, Willem), en opnieuw zorgde EMK uit een prima aanval voor een 1-3 voorsprong (doelpunt Nick). Met nog 20 minuten te spelen was de wedstrijd feitelijk beslist en was het met name de teamgeest en inzet waarmee EMK liet zien dat je daarmee zelfs de bovenliggende partij kunt zijn, boven de individuele kwaliteiten van een team.

Complimenten aan een uitstekende scheidsrechter van WODAN.

Prima overwinning mannen, met name jezelf een keer beloond en laten zien dat we als één team uitstekend kunnen voetballen!

Uitslagen:

Uitslagen 4e klasse 15