Woenselse Boys – EMK 0 – 1

Geplaatst op: zondag 30 september 2018 om 22:00.

Al vanaf de beginfase stond er een ander EMK op het veld dan vorige week tegen Steensel: er werd als één team gespeeld en ook de inzet was vele malen beter dan vorige week. Ook werd EMK direct beloond toen een corner van Kevin Aarts al in de 3e minuut werd binnengeschoten door Bas Verberne, 0-1. Direct erna was er een aanval van Woenselse Boys die via de lat over werd geschoten. Hoewel EMK in deze fase niet serieus in de problemen kwam, was het initiatief voor Woenselse Boys dat echter niet verder kwam dan een kopbal voorlangs. Hierna kreeg EMK enkele kansen via een kopbal van Christiaan Messerschmidt die door de Woenselse Boys doelman tot corner werd verwerkt, kreeg Kevin Aarts een grote kans en was het uiteindelijk Rick van den Bogaard die na goed doorjagen de keeper omspeelde maar de bal van de doellijn zag worden gehaald.

Na rust bleef het spelbeeld grotendeels onveranderd met Woenselse Boys dat jagend op de gelijkmaker ook veel ruimte liet aan EMK om de wedstrijd definitief te beslissen. Zo waren er opnieuw kansen voor Rick van den Bogaard en Robert van de Ven (paal), maar de wedstrijd bleef door het uitblijven van een doelpunt een wedstrijd. In de laatste 20 minuten zette Woenselse Boys aan voor een slotoffensief, maar de uitstekend staande verdediging van EMK gaf geen krimp waardoor de 3 punten meegingen naar het Wettenseind.

Wellicht niet altijd even goed mannen, maar vandaag gevoetbald als één team: met elkaar en vóór elkaar !