Woenselse Boys – EMK 0 – 2

Geplaatst op: zondag 10 april 2016 om 22:30.

Ook deze zondag moest trainer Toon van der Loo weer een verrassing uit de hoge hoed toveren om een compleet elftal op de been te brengen. De verrassing kwam vandaag in de vorm van drie spelers van EMK 4 (Johan Janssen, Ruud van Helvert en Sjef Sanders), die bereid waren gevonden om mee te werken aan het behoud van EMK in de 3e klasse. In de 9e minuut kopte Johan Janssen de bal over het Woenselse Boys doel. Direct hierna moest EMK doelman Edwin Cuppen (Man of the Match aan EMK zijde), de bal naast zijn doel tikken. In de 36e minuut stopte de Woenselse Boys doelman een schot van Janssen en de terugspringende bal werd daarna over het doel geschoten. EMK kwam in de laatste minuut van de 1e helft op een 1-0 voorsprong door een goal van Robbie van de Ven, die een misverstand tussen de Woenselse Boys doelman en een verdediger slim benutte en knap afwerkte.

Na rust probeerde Woenselse Boys druk te zetten op het EMK doel, maar de verdediging gaf vrijwel niets weg. In de 70e minuut van de wedstrijd speelde Johan Janssen een diepe bal op hem direct door op de snel opkomende Sjef Sanders. Deze liet de Woenselse Boys verdedigers alleen nog zijn hakken zien en passeerde de uitgekomen doelman. Een comfortabele 2-0 voorsprong voor EMK die nog groter had kunnen worden toen 3 EMK spelers tegen 1 Woenselse Boys speler voor het doel kwamen te staan. Deze grote kans werd echter niet benut. Ook EMK speler Geert-Jan Kemperman had in de laatste fase van de wedstrijd de pech dat zijn kopbal op de paal belandde, en hij een aanval later na het omspelen van de doelman slechts het zijnet trof.

Een belangrijke overwinning en wederom een mooie teamprestatie !

EMK 1 2015 2016

NBI International