Woenselse Boys – EMK 1 – 2

Geplaatst op: zondag 24 maart 2024 om 21:15.

Voorafgaand aan de wedstrijd waren er opnieuw hoofdbrekens omtrent de hoeveelheid beschikbare spelers voor EMK (hoofdzakelijk door langdurige blessures). De opstellingen van beide teams vertoonden veel overeenkomsten vanmiddag: een hogere gemiddelde leeftijd en veel ervaring aan de start van deze derby. Direct vanaf het eerste fluitsignaal nam EMK het initiatief en waren er ook direct al de eerste doelkansen voor EMK, waarbij het geluk en de scherpte ontbraken om het openingsdoelpunt te noteren. Na ruim een kwartier spelen ontstonden er ook de eerste kansen voor Woenselse Boys, waarbij zowel de verdedigers (Luke Hilt en Sietse Romijn) als doelman Niels van Schaijik uitstekend ingrepen. Na een uitstekende combinatie, opgezet door Kevin Aarts en de voortzetting via Tayfun Yilmaz, kwam de bal voor de voeten van Willem Peters die zonder na te denken uitstekend afrondde; 0-1. Woenselse Boys probeerde het initiatief terug te halen, maar de comfortabele positie van EMK werd nog groter toen een kleine overtreding op Tayfun Yilmaz werd bestraft met een vrije trap op zo’n 25-meter van het doel van Woenselse Boys, welke onberispelijk werd ingeschoten door Kevin Aarts; 0-2.

Na rust werd Woenselse Boys gesteund door een stevige wind in de rug, die direct zorgde voor de eerste grote kans die na een scrimmage op de lat van het doel van EMK belandde maar niet zorgde voor de aansluitingstreffer. Na een vermeende handsbal aan de zijde van Woenselse Boys, waar niet voor werd gefloten, bracht de thuisploeg de spanning al vroeg in de wedstrijd terug door dit buitenkansje om te zetten in een doelpunt: 1-2. EMK slaagde er nauwelijks meer in de bal in de ploeg te houden en het voetbal van de eerste helft terug in de ploeg te brengen. Het was nu meer en meer aan het ervaren centrale duo Rainer van Bergen en Pim Regli om de ploeg op sleeptouw te nemen en de organisatie in de defensie van EMK te verzorgen. In de slotfase greep EMK doelman Niels van Schaijik de hoofdrol in de wedstrijd door enkele minuten voor tijd redding te brengen op een serieuze doelkans van Woenselse Boys, Woenselse Boys nog een vrije kopkans over het doel van EMK kopte en in de slotminuut diezelfde doelman Niels van Schaijik met een ‘Unnerstall’-achtige redding op een ‘zeker’ doelpunt, ervoor zorgde dat de 3 punten mee terug gingen naar het Eeneind in Nuenen.

Dank aan de beschikbare routine en ervaring van enkele sterkhouders bij EMK die zorgden voor voetbal en organisatie vanmiddag.