ZSC – EMK 3 – 1

Geplaatst op: zondag 24 maart 2019 om 23:00.

Al in de openingsminuut van de wedstrijd kon het strijdplan van debuterend hoofdtrainer Ronnie Jansen in de prullenbak: de eerste aanval van ZSC kon slechts gestopt worden door een overtreding in de 16-meter en de toegekende pingel betekende een snelle voorsprong voor ZSC, 1-0. Direct hierna had de bal opnieuw op de stip gekund na een soortgelijke situatie, maar de scheidsrechter oordeelde anders. EMK had het zichtbaar moeilijk om haar eigen spel te vinden, de inspeelpass werd nauwelijks gevonden en ook de afvallende bal was continue voor ZSC dat zich zichtbaar lekker voelde bij het fysieke veldspel. Na 25 minuten was er een fout achterin na een foutieve terugspeelbal, wat de 2-0 voorsprong voor ZSC betekende. Juist na deze treffer hervond EMK zich enigszins en waren er ook de eerste kansen te noteren voor EMK. Net voor rust vond EMK de aansluitingstreffer na een mooie combinatie tussen Rick van den Bogaard en Rick Slaats, waaruit laatstgenoemde de 2-1 ruststand liet noteren.

Na rust verwachte iedereen dat EMK de jacht op de gelijkmaker zou doorzetten, maar de wedstrijd kwam juist in een impasse terecht. Het spel was van beide zijden slordig en geen van beiden kon naar het zich liet aanzien aanspraak maken op een veldoverwicht. Het spel ging in deze fase op- en neer zonder dat het gevaar opleverde voor beide doelen. Het was tekenend voor de wedstrijd dat in de slotfase ZSC de beslissing liet noteren uit een aanval die in eerste instantie niet eens zo gevaarlijk leek, 3-1. In de slotfase mocht Yannick Leenen nog zijn verdienstelijk debuut maken voor EMK 1, maar veel plezier zal hem dit niet echt opgeleverd hebben gezien de einduitslag van de wedstrijd.