Zwaluw VFC 2 – EMK 2 4 – 3

Geplaatst op: zondag 19 november 2017 om 20:45.

Al vroeg moest EMK 2 onderweg naar Vught voor de wedstrijd tegen koploper Zwaluw VFC.

Gedwongen door het blessurespook bij zowel één als twee moest er flink gepuzzeld worden om met 11 spelers op pad te kunnen, moest Edwin Sleegers vooraf vanwege een blessure (!) afhaken en werd er een beroep gedaan op twee JO19-1 spelers (Alex en Luuk) om de groep compleet te maken. Mede hierdoor werd de tactiek enigszins aangepast: er werd niet hoog afgejaagd maar juist gekozen om compact te beginnen en te kijken hoe de openingsfase zich zou ontwikkelen. In de beginfase stond EMK prima en werd duidelijk dat een middenvelder (10) de gevaarlijkste opbouwende speler was, die nadrukkelijk de spits (9) als aanspeelpunt gebruikte om daarna met veel spelers bij te sluiten. EMK had in de openingsfase goed het oog op de gevaarlijkste spelers en kon daar bij vlagen ook prima spel tegenover stellen. Nadat Willem Brouwer een uitstekende kans niet kon benutten viel juist het openingsdoelpunt aan de andere kant: 1-0 na niet goed ingrijpen van de verdediging. Vlak erna was er een situatie waarbij er niet doortastend werd verdedigd, waardoor Zwaluw VFC op een 2-0 voorsprong kwam. Na een overduidelijke overtreding op Robbie van de Ven waarvoor de scheidsrechter besloot niet te fluiten, viel zelfs de derde treffer voor Zwaluw VFC (3-0). Toen de thuisploeg dacht comfortabel te gaan rusten, schoot Robbie van de Ven een vrije trap prachtig binnen (3-1) en sloot EMK de eerste helft af met veel druk op Zwaluw VFC.

In de rust vielen er enkele harde woorden en kwam EMK als herboren uit de kleedkamer. EMK was de bovenliggende ploeg die veel kansen creëerde en Zwaluw VFC in de problemen bracht. Toen Piet van Dorenmalen na een prachtige aanval de aansluitingstreffer maakte (3-2), ging met name het EMK publiek er nog eens goed voor zitten. Vanaf de zijkant werd vers bloed ingebracht met Alex van Otterdijk en Luuk Baten die beiden een prima invalbeurt kenden. Daar waar het wachten was op de gelijkmaker verdween een uitverdedigende bal via de voet van de Zwaluw VFC aanvaller over Remon Hulsen in het doel en was het tegen de veldverhouding in 4-2. Daar waar de wedstrijd beslist leek, zette EMK nogmaals aan voor een slotoffensief dat veel kracht kende. Zwaluw VFC had meerdere kansen om de wedstrijd in het slot te gooien, maar door het missen van de kansen bleef het tot het einde toe een wedstrijd. Na het uitvallen van Willem Brouwer en Jeroen Geers moest EMK zelfs met negen man verder, maar was het nog in staat om Zwaluw VFC constant onder druk te zetten dat werd beloond met een prachtige aanval die door Alex van Otterdijk werd afgerond: 4-3. Zelfs met negen man werd EMK nog gevaarlijk (had Piet van Dorenmalen de gelijkmaker op de schoen), maar was Zwaluw VFC de gelukkigste.

Complimenten voor de enorme inzet die beter had verdiend en de JO19-1 spelers Alex van Otterdijk en Luuk Baten die een prima 2e helft afwerkten.

uitslagen 3G 19 november

Stand 3G 19 november